Zece beneficii esentiale ale consumului de oua

Structura si valoarea nutritiva a oului
februarie 12, 2021
 

Fara indoiala, exista o multitudine de beneficii pe care consumul de oua le poate aduce asupra sanatatii.

Pe langa proteina de inalta calitate pe care o ofera, ouale contin numeroase vitamine importante (precum vitamina A, B2, B3, B5, B6, B12, D, E, K), minerale, acizi grasi Omega 3 si antioxidanti.
Da, ai auzit bine. Toate acestea intr-un singur ou! Majoritatea proteinelor dintr-un ou se gasesc in albus, in timp ce galbenusul contine vitaminele, mineralele, grasimile sanatoase si antioxidantii.

Ouale - superalimente

Asadar, ouale au ajuns sa fie numite super-alimente, intrucat aduc o contributie valoroasa la necesitatile zilnice de nutrienti. Iata cateva dintre beneficiile dovedite ale consumului de oua pentru sanatate.

 

1.Ouale cresc nivelul de colesterol sanatos.

Ouale contribuie la cresterea nivelului de lipoproteine cu densitate ridicata (HDL) sau colesterol „bun”, asa cum este cunoscut in mod obisnuit. Nivelurile mai ridicate de HDL pot ajuta la reducerea riscului de boli de inima, accidente vasculare sau alte probleme legate de sanatate.
Potrivit studiilor, consumul a doua oua pe zi timp de sase saptamani poate contribui la cresterea nivelului HDL cu 10%.

2. Ouale - sursa a proteinelor de calitate.

A obtine suficiente proteine in dieta ta este extrem de important pentru mentinerea unui corp sanatos.
Un singur ou contine aproximativ sase grame de proteine si toti aminoacizii esentiali care ajuta la pierdea in greutate, la dezvoltarea tesuturilor, precum si la cresterea masei musculare.

3. Ouale sunt benefice pentru vedere.

Ouale contin vitamina A, care este esentiala pentru sanatatea ochilor. Acest lucru este foarte important de subliniat deoarece deficienta de vitamina A este cea mai frecventa cauza de orbire la copiii din tarile in curs de dezvoltare.
De asemenea, ouale contin doi antioxidanti puternici - luteina si zeaxantina care reduc riscul cataractei si degenerescentei maculare la nivelul ochilor. Potrivit studiilor, consumul unui galbenus de ou pe zi poate creste semnificativ ambii nutrienti din sange.

4. Ouale sunt bune pentru sanatatea creierului.

Ouale contin un compus chimic foarte benefic, cunoscut sub numele de colina. Acesta este esential pentru mentinerea sanatatii celulelor creierului, intrucat intareste membranele celulare si ajuta la pastrarea stucturii lor.
Studiile au demonstrat ca ajuta functia cognitiva, cum ar fi memoria vizuala si verbala. Membranele care iti inconjoara celulele se formeaza cu ajutorul colinei. In timpul sarcinii si la alaptare, colina este esentiala si pentru dezvoltarea creierului bebelusului.

5. Ouale sunt satioase si te ajuta sa slabesti.

Ouale sunt unul dintre cele mai sanatoase alimente pe care le puteti consuma pentru controlul greutatii. Consumul unei portii de oua la micul dejun va poate face sa va simtiti satuli si plini de energie un timp mai indelungat datorita continutului ridicat de proteine.

Conform unui studiu realizat pe 30 de femei supraponderale, consumul de oua in loc de covrigi la micul dejun a crescut sentimentul de satietate si le-a făcut sa manance automat mai putine calorii in urmatoarele 36 de ore.
Consumul de oua poate ajuta, de asemenea, la reducerea variatiilor nivelurilor de glucoza si insulina, care pot avea beneficii pentru controlul greutatii si arderea rapida a caloriilor (calorii ou de gaina: in medie 78 de calorii).

6. Ouale nu fac rau inimii.

In ciuda a ceea ce se credea in deceniile anterioare, nu exista o legatura directa intre consumul de oua si bolile de inima sau accidentul vascular cerebral. Dar unele studii arata ca persoanele cu diabet zaharat care mananca oua isi cresc sansele de boli de inima.
Persoanele care urmeaza o dieta saraca in carbohidrati si consuma oua au sanse mai mici de a dezvolta boli de inima, sugereaza unele studii.

7. Ouale sunt o buna sursa de Omega-3.

Acizii grasi Omega-3 sunt o familie de „grasimi esentiale” care joaca un rol important in modul in care functioneaza membranele noastre celulare. Omega-3 ajuta la reducerea trigliceridelor, un tip de grasime lipidica din sange.
De aceea, consumul de oua imbogatite cu Omega-3 poate fi o buna optiune, mai ales daca nu consumati alimente care sunt bogate in mod natural in Omega-3 (peste, nuci, seminte).

8. Ouale sunt bogate in sulf.

Ouale sunt printre cele mai semnificative surse alimentare de sulf, pe langa carne si peste, care furnizeaza de asemenea cantitati mari.
Sulful este un mineral esential foarte important pentru absorbtia complexului de vitamine B, avand beneficii asupra functionarii ficatului, dar si pentru producerea de cheratina si colagen. Asadar, contribuie la dezvoltarea sanatoasa a pielii, unghiilor si a parului, conferind stralucire.

9.Ouale sunt benefice pentru ten si par.

Elementele nutritive gasite intr-un albus de ou pot face minuni pentru persoanele cu diferite forme de acnee, cat si pentru tenul gras.
De asemenea, oul poate aduce numeroase beneficii parului fragil, deteriorat sau cu varfuri despicate. Multe persoane aplica galbenusul de ou pe scalp ca tratament pentru caderea parului sau pentru a incerca sa-si faca parul sa creasca mai repede.

10.Iti vei imbunatati sanatatea oaselor si a dintilor.

Ouale sunt unele dintre putinele surse naturale de vitamina D, vitamina indispensabila pentru absorbtia calciului din alimentatie.
Vitamina D este esentiala pentru sanatatea si rezistenta oaselor si a dintilor, cat si a sistemului muscular. Mai mult, s-a demonstrat faptul ca aceasta mentine si buna functionare a sistemului imunitar.